Yannick Gingras o turneji po Evropi

Klinac sa Sorel farme u Quebecu brzo je prešao put od skromnog amatera do prave zvezde kasačkog sporta Severne Amerike. Možete ga videti u sulkama trenutno najkvalitetnijih grla USA, poput Maven i Foiled Again. Maven će u nedelju startovati u Elitloppetu, prvi put uopšte u Evropi te je ''Green Hornet'' (nadimak Gingrasa u Americi) nesebično podelio sa nama očekivanja i utiske o Švedskoj.






Srle Trot: Zdravo Janik, pre svega hvala ti što si pristao na intervju koji će videti samo mali broj vernih pratioca internacionalne scene kasa iz Srbije.

Janik: Pozdrav svim čitaocima Srle Trota. Pošto si me uputio o stanju kasa u Vašoj zemlji, drago mi je da neko mlad poput tebe želi da promeni nešto. Cenim to.

Srle Trot: Predstavi nam se malo bliže, ko je Janik Gingras i kada je počeo da se bavi ovim sportom?

Janik: Odrastao sam na farmi Sorel u Kvebeku, što znači da sam praktično ceo život pored konja. Oduvek sam ih voleo i divio im se ali tamo negde u osamnaestoj sam odlučio da su kasači i pasgeri ono čime želim da se bavim u životu.

Srle Trot: Sudeći po raznim sajtovima, prvi put si uopšte u Švedskoj. Kakvi su utisci povodom Elitloppeta?

Janik: Jako sam uzbuđen što sam uopšte deo ove priče. Čuo sam dosta o ovoj trci i jedva čekam da se zatvore krila start-mašine. Biće to jedno lepo iskustvo. 



Srle Trot: Dosta je drugačiji stil vožnje i kretanja kroz trku u Evropi u odnosu na Ameriku. Da li misliš da ćeš uspeti da se prilagodiš evropskom stilu u tako kratkom periodu?

Janik: Mislim da ću uspeti. Veliki sam optimista po tom pitanju. Drago mi je što su me neki treneri stavili da se oprobam u trkama pre Elitloppeta, u petak i subotu. Gledao sam dosta video snimaka i mislim da ću biti sasvim dobar.

Srle Trot: E sad glavni deo. Kako se oseća Maven posle dugog putovanja?

Janik: Pošto sam ja još uvek u Americi, trener mi je javio da je u transportu bila jako opuštena i da je sve proteklo u najboljem redu. Ona je uvek izuzetna u transportu što je velika prednost za nju.

Srle Trot: Izvukli ste poziciju broj 6 u kvalifikaciji. Da li si zadovoljan time ili ne?

Janik: Očigledno je da bih voleo da sam bar za broj, dva bliže barijeri ali šta je, tu je. Ona je izuzetan trkač i mogu da se trkam sa bilo koje pozicije, i sa čela i od pozadi. Želim samo da oboje prođemo trku bez grešaka.


Srle Trot: Znajući učesnike sa kojima učestvuješ, koja je tvoja procena, imaš li šansu da se nađeš u pobedničkom padoku? Koje grlo je tvoj najveći konkurent?

Janik: Pregledao sam tone i tone video snimaka svih konja iz obe kvalifikacije i smatram da ima klase jednako ili bolje od nekih. Njena svestranost će mi biti od velike pomoći. Ko bude imao najbolju kretnju, taj će pobediti. Sudeći po video snimcima, u mojoj kvalifikaciji najveća konkurencija su nam Timoko sa Goopom. Goop je odlično vozio Timoka u svom prvom zajedničkom nastupu.

Srle Trot: Pre tri nedelje , ona je kasala 1:10,3. Svi od nje sada očekuju kvalitetnije izdanje. Da li ona, ili neko od njenih konkurenata može da obori rekord Exploit Cafa iz 2008. kada je istrčao 1:09,8?

Janik: To vreme je istrčala veoma sigurno i lako. Nisam joj izvukao čepove. Ona ume mnogo brže od toga. Teško mi je da kažem tačnu procenu pošto nikada nije trčala na Solvalli, ali ako je staza zaista odlična kao što sam čuo, onda mislim da će rekord biti oboren, ali sačekajmo nedelju.

Srle Trot: Janik, još jednom hvala na razgovoru. Želimo ti puno sreće.

Janik: Hvala. Sreće će mi biti potrebna u nedelju više nego ikad.

Maven, petogoda ćerka Glidemastera, će u nedelju imati priliku da posle Moni Maker bude nova kobila koja će odneti lovorov venac sa Solvalle u Ameriku

N.I.P.